Tilbage til Great River Road forside

Gateway Geyser og St. Louis Gateway Arch

Den 9. september 2019

Dette hotel havde ikke morgenmadsservering, så vi købte morgenmaden i en restaurant, der lå nabo til hotellet.

Dagens udflugt gik nordpå, vi passerede byen Chester, hvor Skipper Skræk er født. Det vil sige Elzie Srisler Segar, der er ophavsmanden til Skipper Skræk er født i byen. Vi tog lige et par billeder; det var planen at vi skulle besøge et museum i byen på vejen tilbage til hotellet, så vi kørte videre nordpå. Skipper Skræk hedder oprindelig Popeye.

Vi kørte til St. Louis, hvor vi først besøgte Malcolm W. Martin Memorial Park, der ligger øst for Mississippi, og dermed i Illinois. I parken er der et Mississippi Over Look, bygget så man kan komme op i højden, og se ned på Mississippifloden og over mod den vestlige del af byen.

På den modsatte bred af floden står St. Louis Gateway Arch, der er et monument over USA´s udvidelse mod vest, efter at Thormas Jefferson købte Louisiana territoriet i 1803 af Napolenon. St. Louis bliver også kaldt Porten til Vesten, og monumentet er byens vartegn.

I Parken er der også et springvand, Gateway Geyser, der kun springer 10 minutter hver dag. Så springer det til gengæld også ca. 190 meter op i luften og udleder 8000 gallon vand hvert minut.

Lige op ad parken, ligger der en stor virksomhed.

Vi kørte over i den vestlige bydel og ned til flodbredden, for at se monumentet tættere på.

Nogle af alle mine loppebid fra hotellet i Evansville.

Det er muligt at komme et tur rundt i monumentet, men der var en del ventetid inden den næste tur, og selve turen ville tage en time, så vi valgte det fra.

Vi kørte videre sydpå. Det første stykke af vejen kørte vi på motorvejen, for at komme let ud af byen.
Det var en ret bred vej, med 5 spor i hver retning.

Da vi var kommet godt ud af byen, kørte vi fra motorvejen, og ned på Great River Road.

I Sainte Genevieve holdt vi vores frokostpause. Vi havde ikke set nogen steder, hvor vi kunne spise vores mad, og det var alt for varmt, at stå ved bilen i solen, der var ca. 34,5 grader C. Så vi købte vores frokost på en SubWay.

Derpå kørte vi videre ned til broen der fører over til Chelser, vi skulle jo på spinatdåsemuseum. Først tog vi dog lige et billede af byskiltet.

Da vi kom ned til museet, viste det sig, at det lige denne dag lukkede før den officielle tid. Der stod et skilt i døren, at de denne dag lukkede 15.30, og vi var der ganske få minutter senere. Det var en skuffelse, men vi besluttede, at vi ville forsøge igen to dage senere, når vi skulle køre videre til det næste hotel.

Vi kørte så videre mod Carbondale, på vejen derned fik vi lige bilen tanket op.

I Carbondale kørte vi ind til Walmart for at proviantere, vi ville selv lave noget morgenmad de næste to morgener.

Det viste sig dog, at de kun havde små flasker med kildevand, det syntes vi var for dyrt, så vi måtte også lige en tur ind til Kruger for at handle, inden vi kunne køre til hotellet, for at lade op til næste dags oplevelser.