Tilbage til Great River Road forside

Skipper Skræk og Chain of Rock Bridge

11. september 2019

Også denne morgen stod vi selv for morgenmaden.
Efter af have pakket bilen tjekkede vi ud fra hotellet og begav os atter på tur.

I Murphysboro tankede vi atter benzin, og Thorkild vaskede bilruderne. For at nå ind på midten på forruden, var han nødt til at stå inde i bilen.

Vi havde jo et hængeparti fra tidligere på turen, så vi kørte atter til Chester, for at komme på museum for Popeye/Skipper Skræk.

Denne dag var der åbent, så vi fik set og talt en del Skipper Skræk.

I 1997 opførte byen en skulptur af Skipper Skræk. Det var det eneste de gjorde ud af, at hans opfinder var fra byen. Men så flyttede indehaveren af museet til byen, hun og hendes mand havde samlet på Skripper Skræk effekter i mange år, og åbnede museet.

De fik at vide, at det aldrig ville kunne gå, men nu har de haft museum med tilhørende butik i 25 år, og store dele af byen har taget ideen til sig.

Der blev trykt i alt 56 blade da de udkom, forlaget har lavet genoptryk af dem.

I 2006 blev der rejst endnu en skulptur, af en af figurerne fra serien, og siden er der hvert år blevet rejst en skulptur. Den sidst nye var lige blevet afsløret i forbindelse med at byen holdt det årlige Popeye Picknic.

Inden vi forlod byen skulle vi da lige finde den første skulptur. Vi tog også billeder at et par stykker mere, men vi havde ikke tid til at finde alle skulpturerne.

Vi kørte videre nordpå.

Vi kom forbi et hus med masser af blomster i haven, det er ret usædvanligt i USA.

Næste stop på turen var ved Chain of Rock Bridge. Broen var en del af den oprindelige Route 66. Ca. 2/3 ude laver den et knæk, hvilket gør den lidt usædvanlig.

Vi gik en tur ud på broen, jeg gik ud til knækket, Thorkild gik hele vejen over og selvfølgelig retur.

Vi ville have været ned til kanten af floden for at se broen derfra, men der blev arbejdet på at køre mudder væk fra stedet, så vejen var midlertidig lukket.

Inden vi begav os rigtig på farten igen, fandt vi lige et sted, hvor vi kunne købe vores frokost.

Bro over Illinois River.

Vi så rigtig mange majsmarker denne dag. Markerne i denne del af USA minder om markerne hjemme i Danmark i størrelse. Det er ikke megastore marker, som vi har set andre steder, når vi har kørt rundt i USA.

Da vi havde tjekket ind på vores hotel i Hannibal, kørte vi ud for at finde et supermarked at handle i.

Udsigt fra hotelværelset.

Vi ville handle i Kruger, som bilens GPS ”fortalte” os, lå ikke særlig langt væk fra hotellet. Da vi kom til, hvor det skulle ligge, var det hele meget underligt, og vi opgav det, og kørte i stedet ind til et Aldi. Der var frugtkvaliteten ikke lige som vi kunne ønske os, og det vand de havde, var ikke kildevand – så det endte med vi fandt et Walmart, hvor vi kunne få det vi gerne ville købe.

Da vi senere tjekkede på Internettet, viste det sig, at Kruger i byen var lukket 5 år tidligere.

Vi spiste aftensmad på værelset.