Tilbage til Great River Road forside

Daniel Boone, Clarksville og Capitol Jefferson City

Lørdag den 14. september 2019

Efter morgenmaden pakkede vi bil og tjekkede ud.

En god ting ved at skulle skifte hotel var, at jernbanen lå tæt ved hotellet, og der kørte en del tog om natten. Af en eller anden grund, tuder togene ret tit og længe, så de vækkede os flere gange hver nat.

Vi startede med at køre sydpå langs Mississippi River. Vi holdt ind ved 2 udsigtspunkter, for at se ud over floden.

I Louisiana holdt vi ind for at tanke benzin og vaske bilens ruder.

Jernbanebro der kan dreje og åbne for skibstrafik.

Vi kørte en tur ind til Clarksville, for at se dæmning nr. 24.

Byen er som andre små byer, nærmest uddød i det gamle centrum.

Da vi nåede ned til forstæderne til St. Louis, drejede vi mod øst, og forlod dermed Mississippifloden for ca. en uge.

En mark med soja, dem så vi mange af.

Vi besøgte Daniel Boones sidste opholdssted.

Daniel Boone er mest kendt som leder af en patrulje der i 1775 fandt vej gennem Appalacherne fra det østlige Virginia til Kentucky og fik dermed æren for at være grundlægger af beboelse i Kentucky. Men udover det, var Daniel Boone også forretningsmand, soldat, jæger og politiker. Han er stadig en ikonisk figur i Amerikas historie, og der er lavet både film og TV serier om hans liv.

Huset her er bygget i 1816, bygherren var Nathan, den yngste af Daniel Boones børn. Daniel Boone flyttede ind hos sønnen, og boede der til sin død i 1820.

Vi valgte at deltage i en guidet tur i huset.

Efter Nathan havde huset, var det gennem en del ejere. I 1926 blev huset sat i stand og i 2016 blev det foræret til befolkningen i St. Charles County.

Det er et billede af Daniel Boone, der hænger over kaminen.

Daniel Boones riffel, den vejer 7 kg.
Daniel Boone kunne efter sigende lade den samtidig med at han løb.

Der sidder en flintsten til at slå gnister, når den skal affyres.

Der ligger også en del andre bygninger i området, de er blevet flyttet dertil, og vi kunne også have fået en rundtur der, men vi havde en lang køretur foran os, så det tillod tiden ikke.

I Dutzow købte vi noget frokost. For første gang, havde vi fundet et sted, hvor vi kunne få en suppe, og den var rigtig god.

Vi kørte videre langs Missourrifloden. Vi drejede lige af, for at se en mindesten for Daniel Boone. Det er også stedet, hvor han oprindeligt blev begravet. Hans knoglerester er senere flyttet til Kentucky.

Vi havde planlagt, at vi ville køre igennem hovedstaden Jefferson City, for at se deres Capitol.

Da vi kom til Jefferson City, viste det sig desværre, at Capitol var pakket ind i stilladser og plastic. Lidt ærgerligt, men et par steder kunne vi få et indtryk af, hvorledes den ser ud. Det er en ret stor Capitol.

Derfra kørte vi direkte til St. Robert, hvor vi havde booket hotel for to nætter.
Vi havde booket ved Candlewood Suites. Deres koncept er lidt anderledes end andre hoteller. Der er ikke morgenmad, værelserne har en køkkenafdeling, og der bliver ikke gjort rent/redt senge m.v. hver dag. Et koncept der passer os rigtig godt.

Efter at have tjekket ind, tog vi en tur i Walmart for at handle ind til aftensmad og morgenmad.